یزدفردا: فورد فوکوس RS هاچ‌بکی جذاب و اسپرت بود که در بازار‌های اروپایی به خصوص بریتانیا، هواداران بسیاری داشت. با حذف تدریجی خودرو‌های درون‌سوز از سبد محصولات خودروسازان، خودرو‌های الکتریکی جایگزین آن‌ها شده‌اند. فورد موستانگ مک‌ای رالی نیز اکنون به عنوان جایگزین فورد فوکوس RS برای بازار بریتانیا معرفی شده است. این خودرو قابلیت‌های بیراهه‌نوردی قابل قبولی دارد و با قیمت ۷۶۷۹۰ پوند (شش میلیارد تومان) در بریتانیا عرضه می‌شود.

به گزارش یزدفردا: فورد موستانگ مک‌ای رالی، در واقع حاصل یک ارتقا روی موستانگ مک‌ای GT است. حداکثر راندمان این خودرو، ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است. پکیج رالی شامل ارتقا شاسی این خودرو برای عبور از مسیر‌های خارج جاده‌ای است. بخش مهم این ارتقا، کمک‌فنر‌های جدید هستند که ۲۰ میلی‌متر ارتفاع خودرو را افزایش می‌دهند. ضربه‌گیر‌های MagneRide نیز آماده جذب ضربات حاصل از رانندگی در جاده‌های خاکی هستند.

فورد موستانگ مک‌ای رالی معرفی شد؛ جایگزین فوکوس RS برای اروپایی‌ها

علاوه بر تغییر سیستم تعلیق، دریچه گاز خودرو نیز پاسخ‌دهی بهتری دارد و شتاب را به صورت خطی افزایش می‌دهد. تنظیمات میرایی خودرو نیز برای دستیابی به کشش بهتر در سطوح لغزنده تغییر کرده‌اند. سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری نیز امکان لغزش‌های بزرگتر را برای خودرو فراهم می‌آورند.

تغییرات ظاهری موستانگ مک‌ای رالی

پکیج باتری‌های فورد موستانگ مک‌ای رالی، ۹۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این پکیج با روکشی ضخیم در زیر بدنه محافظت می‌شود تا از گزند سنگ‌ها و ضربه‌های خارجی در امان بماند. همچنین فورد بدنه خودرو را با یک لایه روکش محافظ پوشش می‌دهد. قلاب بکسل نیز زیر سپر جلو اضافه شده است. تریم رنگی و متضاد بدنه، پنل سقف مشکی، چراغ‌های مه شکن به سبک خودرو‌های رالی و تزیینات رنگی خودرو‌های مسابقه‌ای از دیگر ویژگی‌های مک‌ای رالی هستند. در کابین این خودرو نیز تریم رنگی سفید منطبق با رینگ‌ها، نشان مک‌ای رالی و صندلی‌های اسپرت را خواهید دید.

فورد موستانگ مک‌ای رالی معرفی شد؛ جایگزین فوکوس RS برای اروپایی‌ها

«دارن پالمر» رییس برنامه خودرو‌های برقی فورد در مورد مدل مک‌ای رالی می‌گوید: «این خودرو هر آن‌چه که مصرف‌کنندگان دوست دارند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. ما از نظرات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی برای تولید این مدل استفاده کرده‌ایم.»

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا